تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران

  • تحقیق درباره آثار و نتايج انقلاب اسلامى ايران

    دسته بندي : عمومی » گوناگون

    فهرست مطالب
    پيشگفتار
    طرح موضوع و مسأله
    اهميت و ضرورت موضوع
    ملاك اقتصادى
    حساس‏ترين مسأله در شناخت انقلاب اسلامى
    اهميت ملاكها در ارزيابى آثار و نتايج انقلاب اسلامى
    مهم‏ترين ملاكها در ارزيابى انقلاب اسلامى
    اهداف انقلاب اسلامى بعنوان ملاك ارزيابى
    اصل سوم قانون اساسى
    امكانات بعنوان ملاك ارزيابى
    تلفيق اهداف و امكانات
    مقايسه با كشورهاى پيشرفته
    مقايسه با كشورهاى همطراز
    مقايسه انقلاب با قبل از انقلاب
    نتيجه ‏گيرى

    پيش گفتار
    جوانى زيباترين، درخشان‏ترين و به يادماندنى‏ترين فراز زندگى است كه همانند آن را نمى‏توان يافت. وقتى صحبت از جوانى است بايد طراوت، تازگى و احساس كردن را باور كرد. جوانى دوران تجربه و بلوغ نيز هست و آميختگى آن با زيبائى‏هاى دل‏انگيز فطرت، دنياى ديگرى پديد آورده و در ژرفاى آن، نگاهى ديگر و شورى ديگر. و جوان از ميان تمام اين ديگره” به يك خود” خواهد رسيد.

    او در اين تجربه ی نو به دنبال رابطه‏اى تازه است با يك حقيقت گمشده، با يك كشش اصيل و يك جاذبه ی ریشه‏دار و در اين راه، پيوند خويش را با آرام دلها برقرار مى‏كند. با سرود هستى همنوا مى‏شود و مى‏خواند ترانه ی دل‏انگيز بودن” را و سرود حماسى حركت” را. بودن” يك كشف مهم است. يك نجواى پنهان با خويشتن” و حركت” جهت مى‏خواهد و پرسش”! پرسشى براى رسيدن.

    و چه زيباست پرسيدن و رسيدن! دانستن و خواستن!

    گوهر ارزشمند جوانى را بايد باز شناخت. اين جام جهان نما ابعاد و زواياى ناشناخته‏اى دارد كه بايد در پرتو يك نيروى درونى” و يك نور حقيقى” به بالندگى برسد. ما، نيروى درونى” را ايمان” و نور حقيقى” را انديشه” ناميده ‏ايم.
    طرح موضوع و مسأله‏
    انقلاب اسلامى براى تحقيق و بررسى، يك موضوع كلان است. از لحاظ متدولوژى و روش تحقيق سؤالات و مجهولات اساسى زير در اين رابطه طرح مى‏شود:
    1- تاريخچه و مراحل انقلاب اسلامى چه بوده است؟
    2- زمينه‏ها، علل و عوامل شكل‏گيرى و پيروزى انقلاب اسلامى چه بوده‏اند؟
    3- اهداف و شيوه‏هاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
    4 در مقايسه با ساير انقلابها ويژگيهاى انقلاب اسلامى چه هستند؟
    5- انقلاب اسلامى در مسير خود با چه آفات و موانعى روبرو بوده است؟
    6- پى‏آمدها، آثار و نتايج انقلاب اسلامى چه هستند؟
    در يك پژوهش بنيادى و گروهى بايد پاسخهاى مستند و مستدل به سؤالات فوق ارائه نمود. در آن صورت نسبت به انقلاب اسلامى شناختى وسيع، عميق و دقيق بدست خواهد آمد. سؤال دوم از لحاظ علمى و فلسفى دشوارترين مجهول است. زيرا پرسش از علت و چرايى پديده‏ها مشكل و سخت است. براى مثال در حاليكه بيش از دويست سال از انقلاب فرانسه و بيش از هشتاد سال از انقلاب روسيه مى‏گذرد هنوز هم درباره ی علل و چرايى آنها نظريه‏پردازى مى‏شود. (1(

    اهميت و ضرورت موضوع‏
    در بين مجهولات فوق سؤال ششم حساس‏ترين، سياسى‏ترين و كاربردى‏ترين پرسش مى‏باشد. در حاليكه سؤال دوم عمدتاً در آكادمى‏ها، دانشگاهها و پژوهشگاهها مطرح مى‏باشد، سؤال ششم بطور وسيع و عميق در عرصه ی جامعه و در بين دولت و ملّت، دوست و دشمن و داخل و خارج طرح مى‏شود.
    اين مدعا مبتنى بر اين استدلال است كه انسانهاى ذيربط با انقلاب اسلامى اعم از موافق و مخالف، واقعيت آن را پذيرفته‏اند و مى‏گويند به هر دليلى و متأثر از هر علّتى انقلاب اسلامى، دولت شاهنشاهى را براندازى كرده و جمهورى اسلامى را مستقر كرده است. پس مهم آن است كه ببينيم اين پديده ی كلان چه آثار و نتايجى در عمل ببار آورده است؟ و اين فضاى جديد چه تأثيرى بر زندگى ما داشته است؟ در اين ميان آثار و نتايج اقتصادى انقلاب دانسته و ندانسته، كم يا زياد، مستقيم و غير مستقيم، بحق يا ناحق، بيشتر مورد توجه و استناد قرار مى‏گيرد.

    دسته بندی: عمومی » گوناگون

    تعداد مشاهده:
    0
    مشاهده

    فرمت فایل دانلودی:.docx

    فرمت فایل اصلی: Word — docx

    تعداد صفحات: 49

    حجم فایل:56
    کیلوبایت

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 


دانلود رایگان نرم افزار با لینک مستقیم انقلاب ,اسلامى ,آثار ,نتايج ,سؤال ,مى‏شود ,انقلاب اسلامى ,نتايج انقلاب ,تحقیق درباره ,اسلامى ايران ,درباره آثار ,نتايج انقلاب اسلامى ,انقلاب اس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بتا 3 ایکن موس,نشانگر موس سجاده فرش مسجدی فیلم ترک progna دانلود فیلم و سریال جدید فروشگاه سایت بلاگ بیست